flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

КОДЕКС КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ державного органу

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Нацдержслужби України
25.12.2013 N 236

 

ПРИМІРНИЙ КОДЕКС КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ
державного органу, органу влади Автономної Республіки Крим та його апарату

I. Вступ

1.1. Кодекс корпоративної культури (далі - Кодекс) державного органу, органу влади Автономної Республіки Крим та його апарату (далі - державний орган) визначає корпоративні цінності державного органу та засновані на них і прийняті в цьому органі правила етичної поведінки.

1.2. Кодекс поширюється на державних службовців та на працівників державного органу, які виконують функції з обслуговування (далі - працівники).

1.3. Кодекс спрямований на зміцнення і розвиток корпоративної культури державного органу, підвищення його позитивного іміджу, вдосконалення рівня мотивації працівників та забезпечення свідомої підтримки і реалізації ними стратегічних завдань, визначених Президентом України, Верховною Радою України та Кабінетом Міністрів України.

1.4. Кодекс розроблений на основі загальнолюдських, професійних і моральних принципів, вимог громадянського і службового обов'язку в межах чинного законодавства України.

1.5. Кодекс застосовується до взаємовідносин між керівництвом та працівниками державного органу і представниками громадськості та інститутами громадянського суспільства.

1.6. В основі Кодексу лежить місія державного органу, сформульована у його цілях, стратегічних завданнях і корпоративних цінностях.

II. Місія державного органу

2.1. Основним завданням державного органу є (наводяться завдання відповідно до Положення про державний орган).

2.2. Завданнями державного органу відповідно до Положення про державний орган є (перерахувати завдання державного органу).

2.3. Корпоративними цінностями державного органу відповідно до статті 3 Закону України від 17 листопада 2011 року N 4050-VI "Про державну службу" (далі - Закон) є:

1) верховенство права;

2) патріотизм та служіння Українському народу;

3) законність;

4) рівний доступ до державної служби;

5) професіоналізм;

6) доброчесність;

7) політична неупередженість;

8) прозорість діяльності;

9) персональна відповідальність державного службовця.

III. Взаємні зобов'язання державного органу та його працівників

3.1. Державний орган будує взаємовідносини зі своїми працівниками на принципах довгострокової співпраці, взаємної пошани і неухильного виконання взаємних зобов'язань.

3.2. Зобов'язання державного органу:

- забезпечення стабільної та гідної оплати праці, умов праці, що відповідають нормам законодавства і стандартам робочих місць, встановленим нормативно-правовими актами;

- надання соціального забезпечення в межах, встановлених Законом;

- побудова відносин із працівниками на довгостроковій основі та створення відкритого діалогу з ними;

- розвиток і вдосконалення системи підвищення рівня професійної компетентності, мотивації, оцінки потенціалу та планування кар'єри працівників;

- підтримка ініціативи та прагнення працівників до виконання складних завдань;

- забезпечення у державному органі атмосфери співпраці, взаєморозуміння і стабільності;

- забезпечення діяльності профспілкової організації;

- організація і проведення для працівників і членів їх сімей спортивно-оздоровчих, культурно-масових і творчо-інтелектуальних заходів, корпоративного відпочинку і туризму та соціально-побутового обслуговування.

3.3. Працівники державного органу у свою чергу зобов'язуються:

1) сумлінно виконувати свої посадові обов'язки;

2) дотримуватися вимог до поведінки, встановлених Законом, Законом України від 07 квітня 2011 року N 3206-VI "Про засади запобігання і протидії корупції", Законом України від 17 травня 2012 року N 4722-VI "Про правила етичної поведінки", наказом Головного управління державної служби України від 04 серпня 2010 року N 214 "Про затвердження Загальних правил поведінки державного службовця", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11 листопада 2010 року за N 1089/18384, та іншими нормативно-правовими актами;

3) дотримуватись вимог до трудової дисципліни, встановлених Кодексом законів про працю;

4) створювати позитивний імідж державного органу;

5) постійно підвищувати свій рівень професіоналізму;

6) дотримуватися правил внутрішнього службового (трудового) розпорядку, виконувати доручення і розпорядження керівництва;

7) дотримуватися правил етичної поведінки, встановлені цим Кодексом.

IV. Правила етичної поведінки працівників

4.1. Загальні правила етичної поведінки працівників:

- поводитися з почуттям власної гідності, доброзичливості і відкритості, викликаючи повагу громадян до державного органу;

- постійно контролювати свою поведінку, почуття та емоції, не дозволяти особистим симпатіям або антипатіям, неприязні, поганому настрою або дружнім почуттям впливати на прийняття рішень та службову поведінку;

- дотримуватися стилю поведінки, заснованого на самодисципліні та професійній компетентності, відповідальності, акуратності, точності, вмінні цінувати свій і чужий час;

- спілкуватися однаково коректно з громадянами незалежно від їх службового або соціального статусу;

- дотримуватися дрес-коду;

- дотримуватися норм української літературної мови, не допускати використання нецензурної лексики, що підкреслює негативне, зневажливе ставлення до людей;

- утримуватися від куріння у приміщенні державного органу та на прилеглих територіях, за винятком спеціально відведених місць для куріння.

4.2. Додаткові вимоги до керівників структурних підрозділів державного органу:

- показувати підлеглим приклад добросовісного виконання службових обов'язків, дотримання вимог правил етичної поведінки;

- не критикувати підлеглих у присутності інших людей, робити це конфіденційно;

- критикувати коректно і конструктивно;

- уміти визнавати перед підлеглими свої помилки і не переслідувати їх за конструктивну критику на свою адресу.

V. Формування та підтримка позитивного іміджу державного органу

5.1. Для формування позитивного іміджу державного органу проводиться наступна робота:

- конструктивна співпраця із засобами масової інформації;

- прозорість і зрозумілість елементів корпоративної культури;

- підтримка корпоративних культурних цінностей;

- соціальна політика і забезпечення мотивації працівників.

VI. Прикінцеві положення

6.1. Норми і правила, що містяться у Кодексі, мають характер загальних принципів.

6.2. Питання, що стосуються сфери застосування Кодексу у специфічних умовах, розглядаються керівником державного органу, в якому працює працівник.

6.3. Кожен новопризначений (прийнятий) працівник у державному органі повинен бути ознайомлений з цим Кодексом.

 

Заступник начальника управління -
начальник відділу підготовки
та правової експертизи проектів
документів Юридичного управління
Нацдержслужби України

А. Астапов