flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Історія створення ДСА України

30 серпня 2013, 18:39

Державна судова адміністрація України (ДСА України) — орган у системі судової влади України, що здійснює організаційне забезпечення діяльності органів судової влади з метою створення належних умов функціонування судів і діяльності суддів, представляє суди у зносинах з іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування в межах повноважень, установлених законом. Діяльність ДСА України підзвітна з'їзду суддів України.

ІСТОРІЯ СТВОРЕННЯ ДСА УКРАЇНИ
Проведення судової реформи, яке було обумовлено прийняттям Декларації про державний суверенітет України і Акта проголошення незалежності України, а також реальне забезпечення прав і свобод громадян, затвердження верховенства закону, потребувало приведення судової системи у відповідність із соціально-економічними та політичними змінами, що відбулись у суспільстві.
Протягом реалізації Концепції судово-правової реформи, затвердженої Постановою Верховної Ради України від 28 квітня 1992 року № 2296-ХІІ, були опрацьовані різні підходи до формування в Україні ефективно функціонуючої судової системи, результатом чого вже на сьогодні закладені її основи.
Особливого значення набуло конституційне визнання обов'язку держави щодо фінансування та створення належних умов для функціонування судів і діяльності суддів.
  Враховуючи вимоги Бюджетного кодексу України щодо заборони одночасного фінансування установ з різних бюджетів та обмежені можливості місцевих бюджетів, ця допомога не могла забезпечити потребу судів у такому обсязі фінансових та матеріальних ресурсів, який дозволив би їм ефективно і повною мірою здійснювати правосуддя. 

Ефективна реалізація Закону України „Про судоустрій України" у частині фінансового, матеріально - технічного, кадрового, інформаційного та організаційно - технічного характеру стала можливою лише після утворення відповідно до Указу Президента України від 29 серпня 2002 року №780 Державної судової адміністрації України та її територіальних управлінь, що здійснюють організаційне забезпечення діяльності судів загальної юрисдикції, а також інших органів та установ судової системи.

 Утворення даного органу виконавчої влади дало можливість запровадити системний підхід до організаційного забезпечення всієї системи судів загальної юрисдикції. Впровадження такого системного підходу спрямоване на уникнення дисбалансу в розвитку організаційного забезпечення системи судів загальної юрисдикції.

Основними завданнями ДСА є:

організаційне забезпечення діяльності органів судової влади у межах повноважень визначених Законом України «Про судоустрій і статус суддів»;

забезпечення належних умов діяльності судів загальної юрисдикції, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Національної школи суддів України та органів суддівського самоврядування;

участь у формуванні судів загальної юрисдикції у межах повноважень визначених Законом України «Про судоустрій і статус суддів».

Статус:

Державна судова адміністрація України здійснює організаційне забезпечення діяльності органів судової влади у межах повноважень, установлених законом. Державна судова адміністрація України підзвітна з'їзду суддів України.

Територіальні управління Державної судової адміністрації України утворюються в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Посадові особи Державної судової адміністрації України, її територіальних управлінь є державними службовцями.

Державна судова адміністрація України є юридичною особою, має печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, самостійний баланс та рахунки в органах Державного казначейства України.

Положення про Державну судову адміністрацію України затверджується Радою суддів України.

Повноваження:

Державна судова адміністрація:

  1. представляє суди у відносинах із Кабінетом Міністрів України та Верховною Радою України під час підготовки проекту закону про Державний бюджет України на відповідний рік у межах повноважень, визначених цим Законом;
  2. забезпечує належні умови діяльності судів загальної юрисдикції, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Національної школи суддів України та органів суддівського самоврядування в межах повноважень, визначених цим Законом;
  3. вивчає практику організації діяльності судів, розробляє і вносить у встановленому порядку пропозиції щодо її вдосконалення;
  4. вивчає кадрові питання апарату судів, прогнозує потребу у спеціалістах, здійснює замовлення на підготовку відповідних спеціалістів;
  5. забезпечує необхідні умови для підвищення кваліфікації працівників апарату судів, створює систему підвищення кваліфікації;
  6. організовує роботу з ведення судової статистики, діловодства та архіву; контролює стан діловодства у судах загальної юрисдикції;
  7. готує матеріали для формування пропозицій щодо бюджету судів;
  8. організовує комп'ютеризацію судів для здійснення судочинства, діловодства, інформаційно-нормативного забезпечення судової діяльності та забезпечення функціонування автоматизованої системи документообігу в судах; забезпечує суди необхідними технічними засобами фіксування судового процесу в межах коштів, передбачених у Державному бюджеті України на фінансування відповідних судів;
  9. забезпечує функціонування автоматизованої системи визначення члена Вищої кваліфікаційної комісії суддів України;
  10. забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень та Реєстру електронних адрес органів державної влади, їх посадових та службових осіб;
  11. взаємодіє з відповідними органами та установами, в тому числі інших держав, з метою вдосконалення організаційного забезпечення діяльності судів;
  12. організовує діяльність служби судових розпорядників;
  13. затверджує положення про бібліотеку суду;
  14. здійснює інші повноваження, визначені законом.