flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз судової практики при вирішенні питання про закриття проваджень у справах про адміністративні правопорушення у зв'язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення в 2018 році

На виконання завдання Миколаївського апеляційного суду проведено аналіз судової практики при вирішенні питання про закриття проваджень у справах про адміністративні правопорушення у зв'язку із закінченням строків накладення адміністративного стягнення (ст. 38 КУпАП).

 

 

Так, за 10 місяців 2018 року в провадженні Братського районного суду перебувало 296 справ про адміністративні правопорушення, з них: було розглянуто 173 справи.

За вказаний період було судом було закрито 72 провадження в зв'язку із закінченням строків, передбачених ст. 38 КУпАП, що становить 41,62% від кількості розглянутих справ. Причиною тому стало пізнє направлення матеріалів до суду, тобто звернуті до суду такі матеріали були вже після сплину строку для накладення адміністративного стягнення.

Зазначена проблема стала темою круглого столу, скликаного в.о.голови Братського районного суду Скарницькою І.Б., за участю керівництва Братського ВП ГУНП в Миколаївській області в травні 2018 року. На спільній нараді Скарницька І.Б. наголошувала, що згідно ч.2 ст. 38 КУпАП, якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через 3 (три) місяці з дня вчинення правопорушення. Відповідно до п. 7 Розділу 8 Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі, затвердженої Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 07.11.2015р. №1395, уповноважена особа підрозділу патрульної поліції під час розгляду матеріалів ДТП повинна в найкоротший строк, але не більше одного місяця з дати вчинення ДТП, встановити всі обставини її скоєння, вжити інших заходів щодо об’єктивного визначення особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, передбачене статтею 124 КУпАП, скласти відносно такої особи протокол про адміністративне правопорушення та в п’ятиденний строк надіслати його до відповідного суду. Відповідно до п. 1.5 Порядку оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення, затвердженого Наказом Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини від 16.02.2015р. №3/02-15 (зі змінами згідно з наказом Уповноваженого від 14.02.2018р. №3/02-18), при оформленні протоколу про адміністративне правопорушення і додатків до нього та направленні цих матеріалів до суду слід враховувати, що стягнення може бути накладено не пізніше як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніше як через три місяці з дня його виявлення, та у розмірі, передбаченому відповідними статтями Кодексу України про адміністративні правопорушення. Проте, за квітень 2018р. до суду надійшла 41 справа про адмінправопорушення, з них: 1 — надійшла до суду за тиждень до закінчення цього строку, 6 - справ, в яких правопорушення було вчинено ще у грудні 2017 року, 2 - справи, в яких правопорушення вчинено у листопаді 2017 року, 3 — справи, в яких правопорушення вчинено у жовтні 2017 року, та 3 — справи, правопорушення в яких вчинено у вересні 2017 року, та 1 — справа з протоколом за серпень 2017 року. Скарницька І.Б. звернула увагу на недопустимості вказаних порушення в подальшому.

Проте, слід відмітити, що всі 72 справи про адмінправопорушення, по яким суд змушений був закривати провадження в зв'язку із закінченням строків, передбачених ст. 38 КУпАП, надійшли до суду після сплину 3 місяців з дати вчинення правопорушення.

При розгляді вказаних протоколів суддею в мотивувальнійц частині постанови описуються докази, якими підиверджується факт вчинення правопорушення, особа визнана винною у всіх випадках, однак доводилося закривати провадження,а винна особа змогла уникнути заслуженого покарання